Oddychanie Nosem

„Oddychamy przez nos” Kto chodzi do mnie na jogę ten wie, że powtarzam to na każdych zajęciach wiele razy. Ale czy wiecie, że sama dbam o to aby oddychać przez nos nie tylko podczas praktyki jogi, ale również przez cały czas? Dlaczego to robię i dlaczego namawiam do tego innych? Poniżej 11 powodów i jedna ciekawostka 😉👃 ODDYCHANIE NOSEM:👃1️⃣ Powoduje ogrzewanie i nawilżanie powietrze dzięki czemu nie podrażnia wrażliwych dróg oddechowych.2️⃣ Powoduje, że przy wydechu śluzówka powtórnie wchłania wilgoć, co zapobiega odwodnieniu.3️⃣ Powoduje, że powietrze jest filtrowane z bakterii, wirusów, grzybów i alergenów. Jeśli będziesz oddychać przez nos zmniejszysz ryzyko infekcji.4️⃣ Sprzyja zdrowiu jamy ustnej. Oddychanie przez usta powoduje wysychanie dziąseł, zwiększa kwasowość jamy ustnej i przyczynia się do większego ryzyka wystąpienia próchnicy.5️⃣ Wspomaga prawidłowy rozwój twarzoczaszki u dzieci, a w efekcie proste zęby.6️⃣ Pomaga zmniejszyć chrapanie, bezdechy senne oraz wspomaga spokojny sen 7️⃣ Dzięki zamkniętym ustom i prawidłowemu ułożeniu języka na podniebieniu pomaga stabilizować głowę i szyję.8️⃣ Poprawia dotlenienie organizmu, krążenie krwi, spowalnia tętno oraz poprawia ogólną objętość płuc.9️⃣ Wydłuża wydech co pomaga wejść w stan relaksacji. 1️⃣0️⃣ Pomaga w produkcji i transporcie tlenku azotu gazu, który dezynfekuje drogi oddechowe, a także optymalizuje natlenienie.1️⃣1️⃣ Wspomaga oddychanie przeponowe, a to z kolei stymuluje reakcję relaksacji.✅ Czy wiesz, że oddychanie głównie przez prawą dziurkę zwiększa aktywność lewej półkuli mózgu przez co poprawia zdolności werbalne. Oddychanie głównie przez lewą dziurkę zwiększa aktywność prawej półkuli i poprawia zdolności przestrzenne.

Oddychanie Nosem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry